Νέα και διδαχές γερόντων του Αγίου Ορους.-Κοινωνικά-Επιστήμη-Πολιτισμός

Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011

ΕΚΑΝΕ ΕΓΓΟΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΟ ΣΠΕΡΜΑ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΓΙΟΥ ΤΗΣ!

ΤΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
 Τέσσερα εγγόνια απέκτησε η ομογενής γιατρός από τη Γεωργία Λαμάρα Κελεσίδου, αν και έχουν περάσει πέντε χρόνια μετά τον θάνατο του μονάκριβου γιου της. Αυτό αναφέρει στο πρωτοσέλιδό του το «Έθνος», που αποκαλύπτει μια ιστορία που δείχνει την…δύναμη της μάνας που μεταμόρφωσε την οδύνη σε ελπίδα, την τραγωδία σε προοπτική και γλυκιά νοσταλγία, θέτοντας σε νέες βάσεις τα όρια της ανθρώπινης θέλησης.
Η προβολή ορθόδοξης πρότασης για την εξ’αρχής αποδοχή της ατεκνίας ως θείου θελήματος, της υιοθεσίας ορφανών τέκνων, όπως και της κλιμακούμενης προοπτικής της ποιμαντικής αντιμετώπισης του θέματος, καλύπτει όλο το φάσμα των επιλογών και ταυτόχρονα καταδεικνύει το ήθος των συζύγων, των ιατρών και όσων εμπλέκονται ή διαχειρίζονται εργαστηριακά την ανθρώπινη αναπαραγωγή.
   Τώρα, ωστόσο, η Λαμάρα Κελεσίδου δίνει αγώνα για να αναγνωριστεί ως μητέρα των τριών νεογέννητων αγοριών και του ενός κοριτσιού, που ήρθαν στην ζωή χάρη σε δύο παρένθετες μητέρες.
  Η 60χρονη ομογενής από τη Γεωργία, που είναι γιατρός-φυσιολόγος και εργαζόταν στο ΤΕΙ Πτολεμαΐδας, έζησε μια οδύσσεια 8 χρόνων στη Θεσσαλονίκη, παλεύοντας να σώσει τον γιο της που είχε «χτυπηθεί» από λευχαιμία. Τελικά, τον έχασε πριν πέντε χρόνια σε ηλικία 26 ετών, ωστόσο βρήκε τη δύναμη να τον «ξαναγεννήσει», φέρνοντας στη ζωή τα τέσσερα παιδιά του μέσω δύο παρένθετων μητέρων, με σπέρμα που φρόντισε να καταψύξει όσο εκείνος ήταν στο κρεβάτι του πόνου.
 «Βλέπω στα μάτια τους τη ζωή. Κράτησα ζωντανό κάτι από τον Μιχάλη και αυτό μου δίνει νέα ελπίδα, όνειρα και προορισμό στη ζωή μου», λέει η κα. Κελεσίδου από τη Μόσχα, όπου πλέον βρίσκεται και φροντίζει τα 5 μηνών εγγόνια της, δίνοντας τώρα όμως μια νέα μάχη, αυτήν τη φορά για να αναγνωριστεί για τυπικούς λόγους ως μητέρα τους. Αν το πετύχει, πατώντας πάνω σε παρόμοια δεδικασμένα στη Ρωσία, θα εξασφαλίσει τα προνοιακά επιδόματα των παιδιών και τη δυνατότητα να τα φέρει στην Ελλάδα χωρίς τους περιορισμούς και τον έλεγχο των υπηρεσιών που θα έχει ως γιαγιά, κρατώντας μόνο την επιμέλειά τους. Άλλωστε, επιθυμεί να τα μεγαλώσει στην Μακεδονία και όχι στην Ρωσία.
 Τα τρία αγοράκια και το ένα κοριτσάκι γεννήθηκαν με διαφορά μερικών ημερών τον περασμένο Ιανουάριο. Μάλιστα, στο ένα από τα αγοράκια, τον πιο σοβαρό όπως λέει η κα. Κελεσίδου, έδωσε το όνομα του γιου της. «Είναι ίδιος ο Μιχάλης. Με γυρίζει τριάντα χρόνια πίσω, όταν τον έφερα στον κόσμο», διηγείται με συγκίνηση. Τα άλλα δύο πήραν τα ονόματα Ιωάννης (επειδή γεννήθηκε 7 Ιανουαρίου) και Θεοχάρης (χάρη Θεού), ενώ στο κορίτσι δόθηκε το όνομα της Παναγίας, Μαρία.
 Όπως αποκαλύπτει η 60χρονη, περιπλανήθηκε σε τρεις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ενωσης, αναζητώντας υποψήφιες παρένθετες μητέρες, μελετώντας τη νομοθεσία και τις δυνατότητες των υπηρεσιών υγείας να φέρουν σε πέρας το έργο που θα της ξαναέδινε ζωή. Στη χώρα καταγωγής της, τη Γεωργία, συνάντησε δυσκολίες και κατέφυγε στην Ουκρανία, όπου βρήκε τις δύο παρένθετες μητέρες, στις οποίες εμφυτεύτηκαν τα έμβρυα. Εναν μήνα μετά οι γιατροί τής ανακοίνωναν πως η κύηση είχε επιτύχει απόλυτα και ότι θα αποκτούσε τέσσερα εγγόνια. «Δεν το πίστευαν και οι ίδιοι. Θα μου έφτανε μόνο ένα παιδί, αλλά ο Θεός μου έδωσε τέσσερα», λέει σήμερα η ευτυχισμένη γιαγιά…
 TI ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
 Η ορθόδοξη θεολογική σκέψη δεν αποκρούει εντελώς την υποβοήθηση της ανθρώπινης αναπαραγωγής, αφού δέχεται την ομόλογη "τεχνητή γονιμοποίηση".
 Κατά την ποιμαντική αντιμετώπιση των προβλημάτων της στειρότητας, οι διαφορές που υπάρχουν στην εφαρμογή των μεθόδων δεν μπορεί να μη ληφθούν υπ’όψιν.
Η ομόλογη ή η ετερόλογη γονιμοποίηση δεν αντιμετωπίζονται ποιμαντικά με τον ίδιο τρόπο, καθώς η διαφορά στην εφαρμογή τους επηρεάζει την τήρηση των απαραίτητων προϋποθέσεων, όπως είναι ο σεβασμός των συζύγων και η ιερότητα της ανθρώπινης ζωής.
Επιπλέον, τα έμβρυα που δημιουργούνται in vitro είναι αναγκαίο να απολαμβάνουν τα δικαιώματα του ανθρώπινου προσώπου. Η άποψη που προβάλλεται σύμφωνα με την ορθόδοξη χριστιανική ηθική είναι :
• η αποδοχή από τους συζύγους της στειρότητας και ατεκνίας τους, ως θείου θελήματος στα πλαίσια του γάμου, που αποσκοπεί σε πνευματικότερους προσανατολισμούς του ζεύγους και κοινωνική προσφορά, αποτελεί την ενδεδειγμένη στάση, όταν αυτή αντιμετωπίζεται, βέβαια, αγόγγυστα
• η υιοθεσία ορφανών, απόρων και εγκαταλελειμμένων τέκνων είναι μια λύση που προβάλλεται σε μια εποχή κατά την οποία τα ορφανά και εγκαταλελειμμένα παιδιά πλεονάζουν.
 Η προσήλωση για την εφαρμογή της ομόλογης αναπαραγωγής καταδεικνύει τον σεβασμό στο θεσμό και στην ιερότητα του γάμου.
Αντίθετα, η εύκολη επιλογή χρήσης δανεικού αναπαραγωγικού υλικού, με σκοπό μόνο την τεκνογονία, παραμερίζει την ηθική αξία των προσώπων των συζύγων και έμμεσα η σχέση της βάλλεται ηθικά. Η ορθόδοξη στάση και πρόταση σχετικά με την ετερόλογη ΕΓ είναι η εξής και τονίζεται η διάσπαση της κοινωνίας των προσώπων των συζύγων όταν χρησιμοποιείται σπέρμα ή ωάριο δότη στη διαδικασία της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής καθώς και η εμπλοκή δανεικής μητέρας με την προσφορά της δανεικής μήτρας της για κυοφορία με ή χωρίς οικονομικά ανταλλάγματα, περιπλέκει την κατάσταση και σαφώς δημιουργεί ανήθικες πρακτικές στη δημιουργία και γέννηση του παιδιού.
 Τα 5 «ΟΧΙ» του Μακαριστού Χριστόδουλου για την ΕΓ
 Ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος σε μια ομιλία του ζητά την απόσυρση του νομοσχεδίου για την ΕΓ γιατί :
 1. δεν είναι δυνατόν να αποδεχτεί η Εκκλησία να γεννιούνται παιδιά που δεν ξέρουν ποια είναι η μητέρα τους ή ο πατέρας τους
2. δεν θα δεχθεί η Εκκλησία να μπορούν να παντρευτούν αδέρφια χωρίς να το γνωρίζουν
3. δε θα δεχθεί η Εκκλησία να γεννιούνται παιδιά από ομοφυλόφιλους δήθεν γονείς, κάτι που σε κανένα κράτος της Ευρώπης δεν έχει επιτραπεί
4. δε θα δεχθεί η Εκκλησία να μετατραπεί το έμβρυο σε «γεννητικό υλικό» και να επιτρέπονται πάνω του κάθε είδους πειραματισμοί
5. δε θα δεχθεί η Εκκλησία να γεννιέται παιδί από κατεψυγμένο σπέρμα του πεθαμένου πατέρα. Στη περίπτωση αυτή λογαριάζεται μόνο ο εγωιστικός συναισθηματισμός των γονέων και όχι το έμβρυο, το οποίο όταν γεννηθεί θα μεγαλώσει ορφανό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναρτήστε ενα σχόλιο: