ΕΝΑΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΚΛΗΡΙΚΟΣ ΓΡΑΦΕΙ...
Τι υπέροχα και θαυμαστά τα δημιουργηματά σου Κύριε! Όλα για τα παιδάκια σου, όλα για την ζωή των ανθρώπων.
Εδημιούργησε ο Θεός τον κόσμο, το φώς, τον ήλιο, τους πλανήτες, την θάλασσα, το χώμα, τα δένδρα, τα φυτά και όλα τα κτήνη και ζώα του κόσμου τούτου. Και ύστερα εδημιούργησε απο το χώμα της γής, τον άνθρωπο, εμάς. Του έδωσε εξουσία σε όλα τα υπόλοιπα δημιουργήματα, αλλά και υποχρέωση συντηρησής τους, και όχι καταχρησής τους. Ο ήλιος κάθε αρχή μια ημέρας, κάθε ημέρα, ανατέλει ώστε να δώσει ζωή και φώς στη γή.
Ανατέλει για αμαρτωλούς και αγίους, η βροχή η κρυστάλλινη, ξεδιψά κάθε τόσο, το χώμα δίνοντας περιθώριο ζωής στα φυτά και ζώα. Αυτη η βροχούλα, που ανακουφίζει, όπως η μετάνοια τον αμαρτωλό, και σαν θυμίαμα οι ευχαριστίες των δημιουργημάτων του θεού ανεβαίνουν προς τον ουρανό. Αλήθεια, όλοι δεν έχουμε δεί , τα ζώα ειδικά με πόση χαρά χορεύουν και χαίρονται , σαν ευχαριστία στον θεό που τους έστειλε νεράκι , και τα διατηρεί στη ζωή.
Ακόμα και τα φυτά και τα δέντρα υψώνονται , χρωματίζονται ακόμα περισσότερο! Όλα ευχαριστούν τον θεό, για αυτά που τους παρέχει. Δυστηχώς, ο άνθρωπος αν και έμψυχο όν, αν και κατ εικόνα και καθ ομοίωση του Θεού, με ενδιάθετο λόγο και σκέψη, δείχνει όχι μόνο αγνωμοσύνη και ευχαριστία για αυτά που έχει και απολαμβάνει απο τον θεό, αλλά, παραπονιέται σαν να μην του φτάνουν αυτά!
Ακόμα και τα φυτά και τα δέντρα υψώνονται , χρωματίζονται ακόμα περισσότερο! Όλα ευχαριστούν τον θεό, για αυτά που τους παρέχει. Δυστηχώς, ο άνθρωπος αν και έμψυχο όν, αν και κατ εικόνα και καθ ομοίωση του Θεού, με ενδιάθετο λόγο και σκέψη, δείχνει όχι μόνο αγνωμοσύνη και ευχαριστία για αυτά που έχει και απολαμβάνει απο τον θεό, αλλά, παραπονιέται σαν να μην του φτάνουν αυτά!
Άχ, αδερφοί μου, μια σκέψη μόνο , αν κάνει ο καθένας, και δεί τι έχει στα χέρια του, και ζει, θα μπορέσει να καταλάβει την αγάπη και φιλανθρωπία του δημιουργού του Τριαδικού θεού, και θα τον ευχαριστεί και θα τον δοξολογεί κάθε στιγμή. Ακόμα και τα λουλούδια του αγρού με τα πολύχρωμα φουστάνια τους, και με την υπέροχη ευωδιά τους, δοξολογούν το θεό, αρκεί μια επισκεψή μας, στην εξοχή! Δεν είναι λοιπόν παράλογο και άξιο κατακρίσεως, όλα ακόμα και τα λουλούδια να δοξολογούν το θεό και όχι ο άνθρωπος;;;!!!! Αναρωτηθήκαμε ποτέ μέσα στη ψυχή μας, γιατί να έχουμε το νερό, γιατί να έχουμε το σιταράκι απο το οποίο γίνεται ο άρτος ο επιούσιος; η να έχουμε όλα αυτά, που κατά την λανθασμένη εντυπωσή μας, είναι σίγουρα ;;;
Γιατί απλά όπως ανέφερα και πιο πάνω, ο θεός μας αγαπά πολύ, και θέλει να είμαστε ευτυχισμένοι. Αμαρτάνουμε, προκαλούμε θλίψη στην ψυχή και πόνο απο λύπη στον θεό. γιατί; Και αυτή είναι μία αχαριστία,είναι αγνωμοσύνη, και λέγει ο θεός,"Παιδάκι μου, ανθρωπέ μου, γιατί χάνεσε και με λυπείς; κάνε την ψυχή σου καθαρή και αγνή , όπως καθαρό και αγνό είναι το τρεχούμενο γάργαρο νερό των πηγών που σου προσφέρω!" Αλήθεια, μπορούμε να καταλάβουμε την χαρά των υπέροχων δημιουργημάτων του θεού, απο τις αθώες και αγνές ψυχές των παιδιών μας, με πόση χαρά και λαχτάρα τρέχουν στο δάσος, οσφραινόμενα τις ευωδίες απο τα πολλά βοτανά του, και χορεύοντας απο τα μυριάδες τιτιβίσματα των πουλιών. Νά τι λέγει ένας άγιος γέρων διορατικός και ιαματικός, ο γέρων Πορφύριος ο καυσοκαλυβίτης για την ομορφιά της κτίσης :"Να χαίρεσθε όσα μας περιβάλλουν. Όλα μας διδάσκουν και μας οδηγούν στον Θεό."
Όλα γύρω μας εί ναι σταλαγματιές της αγάπης του Θεού. Και τα έμψυχα και τα άψυχα και τα φυτά και τα ζώα και τα πουλιά και τα βουνά και η θάλασσα και το ηλιοβασίλεμα και ο έναστρος ουρανός. Είναι οι μικρές αγάπες, μέσα απ' τις οποίες φθάνομε στη μεγάλη Αγάπη, τον Χριστό. Τα λουλούδια, για παράδειγμα, έχουν τη χάρη τους, μας διδάσκουν με το ά ρωμά τους, με το μεγαλείο τους. Μας μιλούν για την αγά πη του Θεού. Σκορπούν το αρωμά τους, την ομορφιά τους σε αμαρτωλούς και δικαίους.
Για να γίνει κανείς Χριστιανός, πρέπει να έχει ποιητική ψυχή, πρέπει να γίνει ποιητής. «Χοντρές» ψυχές κοντά Του ο Χριστός δεν θέλει. Ο χριστιανός, έστω και μόνο ό ταν αγαπάει, είναι ποιητής, είναι μες στην ποίηση. Την αγάπη ποιητικές καρδιές την ενστερνίζονται, τη βάζουν μέσα στην καρδιά τους, την αγκαλιάζουν, τη νιώθουν βαθιά.
" Δυστηχώς όμως ο άνθρωπος , κατήντησε όχι μόνο αχάριστος και αγνώμων, αλλά και καταρχαστής, θυσιάζει την δροσιά των δασών την αναπνοή και οξυγόνο που προσφέρουν, στο βωμό των χρημάτων, με τα θεριά πλοκάμια των πυρκαγιών που αγκαλιάζουν και νεκρώνουν κάθε ζωή, με τα δηλητήρια που απλώνει στα ύδατα και στην ατμόσφαίρα, δηλητηριάζοντας, ακόμα και αυτήν την πολύτιμη αναπνοή του!
Ω θεέ μας, πόσο παράλογα φερόμαστε! βάζουμε φωτιά και καίμε το σπίτι μας, βάζουμε δηλητήριο και φαρμακώνουμε την τροφή μας, βάζουμε τα χέρια μας και βγάζουμε τα μάτια μας.
Δεν έιναι λοιπόν παράλογο; ας ευχαριστούμε κάθε στιγμή τον θεό μας, δοξολογόντας Τον στον ναό Του σε κάθε Θεία λειτουργία και ακολουθία, και ακόμα με το να σώσουμε τις ψυχές μας, και να τις οδηγήσουμε στην αγκαλία Του που πατρικά και φιλάνθρωπα ανοίγει για εμάς, ο δημιουργός και Τριαδικός μας, θεός, ο πλάστης όλων αυτών των θαυμαστών, όλων αυτών των μεγαλείων σε αυτή τη γή.
Του Ιωάννη Ρασσιά
θεολόγος - Υποψήφιος Κληρικός
Μήπως ο υποψήφιος κληρικός θα έπρεπε πρώτα να χειρίζεται στοιχειωδώς την ελληνική γλώσσα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως να μάθει τι είναι λογική πριν γράψει τη έκθεση ιδεών του;
Επειδή τίποτα δεν είναι αυτονόητο όπως φαίνεται
Κανόνες της λογικής
1ος κανόνας: Είναι ο νόμος της ταυτότητος. Κάθε έννοια ταυτίζεται με τον εαυτό της και με το σύνολο των γνωρισμάτων της και με τίποτε άλλο.
2ος κανόνας: Είναι η αρχή ελλείψεως αντιφάσεως. Δηλαδή δεν μπορεί κάποιος να είναι ταυτοχρόνως και κοντός και ψηλός.
3ος κανόνας: Είναι η αρχή του αποχρώντος λόγου, δηλαδή της επαρκούς αιτιολογήσεως των εννοιών που χρησιμοποιούμε στην απόδειξή μας.
4ος κανόνας: Η αρχή της του τρίτου αποκλίσεως, του αποκλεισμού πάσης ενδιάμεσης εννοίας μεταξύ μιας και της αντιφατικής της. Δηλαδή μεταξύ του όντος και του μη όντος δεν υπάρχει ενδιάμεση ουσία.
ΝΑ ΕΙΣΑΣΤΕ ΚΑΛΑ, Ο ΚΑΛΟΣ ΘΕΟΣ ΝΑ ΣΑΣ ΟΔΗΓΕΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΥΤΟΔΙΑΦΗΜΙΖΟΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΑΣΤΗ ΣΑΣ, ΟΥΤΕ ΛΟΓΟΣ, Ο ΘΕΟΣ ΑΣ ΤΟΝ ΦΩΤΙΣΕΙ ΣΤΟ ΚΑΛΟ.