Νέα και διδαχές γερόντων του Αγίου Ορους.-Κοινωνικά-Επιστήμη-Πολιτισμός

Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ:Η ΨΥΧΗ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΒΑΘΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ Ο ΘΕΟΣ ΤΗ ΓΝΩΡΙΖΕΙ..

  • Όταν η ψυχή είναι ταραγμένη, θολωνει το λογικό και δε βλέπει καθαρά. Μόνο, όταν η ψυχή είναι ήρεμη, φωτίζει το λογικό, για να βλέπει καθαρά την αιτία κάθε πράγματος.
  • Η ψυχή είναι πολύ βαθιά και μόνο ο Θεός τη γνωρίζει.
  • Γιατί να κυνηγάμε τα σκοτάδια; Να, θα ανάψουμε το φως και τα σκοτάδια θα φύγουν μόνα τους. Θα αφήσουμε να κατοικήσει σ' όλη την ψυχή ΅ας ο Χριστός και τα δαιμόνια θα φύγουν μόνα τους.
  • Όταν έρθει μέσα μας ο Χριστός, τότε ζούμε μόνο το καλό, την αγάπη για όλο τον κόσμο. Το κακό, η αμαρτία, το μίσος εξαφανίζονται μόνα τους, δεν μπορούν, δεν έχουν θέση, να μείνουν.
  • Να μην ενδιαφέρεσαι αν σε αγαπούν, αλλά αν εσύ αγαπάς το Χριστό και τους ανθρώπους. Μόνο  έτσι  γεμίζει η ψυχή.



    • Στην ψυχή, που όλος ο χώρος της είναι κατειλημμένος από το Χριστό, δεν μπορεί να ΅πει και να κατοικήσει ο διάβολος, όσο κι αν προσπαθήσει, διότι δεν χωράει, δεν υπάρχει κενή θέση γι' αυτόν.
           Επιλογή από το βιβλίο του Κων. Γιαννιτσιώτη: 
    Κοντά στο γέροντα Πορφύριο
    ·         Έκδοση Ιερού Γυναικείου Ησυχαστηρίου:
    "Η Μεταμόρφωση του Σωτήρος" .
    Αθήναι 1995.

2 σχόλια:

  1. ολα τα γνωριζει ο Θεος...μεσιτευσε παππουλη μου για τουσ πασχοντες στην ψυχη και στο σωμα..και για τους καταραμενους που δεν εχουν δει χαρα.................

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΙΜΑΙ ΑΠΕΛΠΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΟΣ.ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΟΥ ΚΥΡΙΕ ΠΡΟΣΜΕΝΩ.Η ΝΥΧΤΑ ΔΕΝ ΜΕ ΧΩΡΑΕΙ.ΤΑ ΠΕΠΛΑ ΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΟΥ.ΚΑΘΕ ΧΑΡΑΜΑ ΜΕ ΒΡΙΣΚΕΙ ΝΑ ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΤΑ ΔΑΚΡΙΑ,ΕΩΣ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΧΑΝΟΓΕΛΟ.ΕΩΣ ΤΩΡΑ ΟΤΙ ΑΓΑΠΩ ΜΕ ΠΕΡΙΦΡΟΝΕΙ.ΣΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΩ.ΜΕ ΑΓΝΟΟΥΝ ΚΥΡΙΕ.ΛΕΩ ΠΩΣ ΕΙΜΑΙ ΑΟΡΑΤΟΣ.ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΜΗ ΜΕ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ.ΣΕ ΡΩΤΗΣΑ Γ Ι Α Τ Ι ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΠΟΚΡΙΘΗΚΕΣ.ΙΣΩΣ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΕΤΟΙΜΟΣ .ΜΑΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΣΩΠΙΤΟΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΑΓΑΠΗΣΑ.ΠΟΣΟ ΣΚΛΗΡΑ ΖΩ.ΠΟΣΟ ΜΟΝΑΧΙΚΑ.ΔΕΝ ΤΟ ΕΠΕΛΕΞΑ.ΠΟΣΟ ΑΣΗΜΑΝΤΟΣ ΕΙΜΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕ ΑΦΗΝΕΙΣ ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΦΟΡΗΤΟ ΠΟΝΟ ΜΟΥ..ΠΟΣΟ ΘΕΛΩ ΝΑΡΘΕΙΣ,,ΝΑ ΜΕ ΘΥΜΗΘΕΙΣ..ΠΟΣΟ ΘΕΛΩ ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ ΕΝΤΟΣ ΜΟΥ..ΕΛΑ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αναρτήστε ενα σχόλιο: